search
    Leergang

    Impact op Leren

    Maximaliseer jouw impact op het leerproces van studenten

    Als docent wil je dat jouw studenten zo veel mogelijk leren. Maar welke didactische strategieën hebben nu echt de meeste impact? Deze leergang is gebaseerd op de principes van 'Visible Learning' (John Hattie) en andere onderwijswetenschappelijke inzichten. Je leert hoe je jouw onderwijs zo kunt ontwerpen en uitvoeren dat het leereffect maximaal is.

    Wat leer je?

    Je krijgt inzicht in de factoren die het leren van studenten het meest beïnvloeden en leert deze toe te passen in jouw eigen praktijk. We richten ons op:

    • Leerdoelen en succescriteria: Helderheid verschaffen over wat er geleerd moet worden.
    • Effectieve feedback: Feedback geven die studenten echt verder helpt.
    • Activerende didactiek: Studenten actief betrekken bij het leerproces.
    • Metacognitieve strategieën: Studenten leren hoe ze moeten leren.
    • De docent als 'activator' in plaats van 'facilitator'
    Maatwerk

    Deze vorm van scholing is geen standaardtraject, maar altijd maatwerk. We (her)ontwerpen de scholing zo dat het aansluit bij de leerdoelen van de beoogde deelnemers en bij de logistieke mogelijkheden en wensen van de betreffende MBO-instelling.

    Dit scholingstraject bieden we in-company aan. Een docent kan zich niet individueel inschrijven.

    Schrijf je in!

    Meer weten over Impact op Leren?

    Impact op Leren is een programma dat daadwerkelijk verandering teweegbrengt bij jou op school. Lees meer over de inhoud en de modules in de brochure.

    Lees meer
    Zoetermeer
    Ilse Marks

    Manager advies mbo

    +31881801318

    i.marks@1801.nl

    Meer weten?
    Vul het formulier in en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op!